Artykuł sponsorowany Edycja zdjęć

Wskazówki dla osób chcących przygotować portfolio

Własne portfolio to idealne rozwiązanie dla wszystkich osób, które w swojej pracy muszą wykazywać się kreatywnością i talentem. Jest to prosty i tani we wdrożeniu sposób na to, aby zaprezentować światu swoją twórczość. Nie ma przy tym większego znaczenia, czy chodzi o obrazy, zdjęcia, teksty, strony internetowe czy inne projekty, przy których ktoś miał okazję pracować i które zostały już ukończone. To sprawia, że z każdym dniem do przygotowania portfolio przekonują się modelki, graficy, projektanci stron internetowych, pisarze, dekoratorzy wnętrz i wiele innych osób.

  1. Komu się przyda profesjonalne portfolio?
  2. Jak może wyglądać portfolio grafika?
  3. Jak przygotować portfolio fotograficzne?
  4. Dodatkowe porady na temat tworzenia portfolio

Trzeba jednak mieć świadomość tego, że tylko profesjonalne portfolio ma sens. Dotyczy to zarówno treści, które zostaną wykorzystane przy jego tworzeniu, jak i sposobu ich prezentacji. Przykładowo portfolio grafika nie może być jedynie zlepkiem przypadkowo dobranych grafik, bo wówczas może nie zrobić dobrego wrażenia na odbiorcach. Zamiast tego warto przygotować coś, co zachwyci potencjalnych klientów lub pracodawców. Dodatkowo warto dbać o aktualność portfolio, zwłaszcza jeżeli planuje się je komuś w najbliższym czasie wysłać. Poniżej znajdziesz wiele przydatnych wskazówek, które pozwolą ci stworzyć portfolio niezależnie od branży, w której działasz na co dzień.

Komu się przyda profesjonalne portfolio?

O tym, aby zrobić portfolio, powinien w dzisiejszych czasach pomyśleć każdy, kto zarabia na swojej kreatywności lub umiejętnościach. Nikogo więc nie powinno dziwić portfolio architekta, który dzięki temu może łatwo odesłać potencjalnych klientów do zdjęć na stronie głównej swojej strony. Portfolio online przyda się także komuś, kto myśli o karierze webdesignera i chce zaprezentować światu najlepsze projekty. Z podobnego rozwiązania mogą skorzystać copywriterzy, którzy chcą podesłać wycinek swojego doświadczenia zawodowego przyszłemu pracodawcy.

Jednocześnie trudno jednoznacznie stwierdzić, jak wygląda portfolio idealne, ponieważ wiele zależy od branży. Dla modelki lub modela wystarczą tak naprawdę ciekawie zaprezentowane zdjęcia, którym towarzyszą krótkie opisy. Jeżeli jednak web designer chce pochwalić się znajomością dodatkowych programów, może pomyśleć o osobnej stronie na każdy z ukończonych projektów.

Jak może wyglądać portfolio grafika?

Dobre portfolio, które na pewno docenią potencjalni pracodawcy, można łatwo wytłumaczyć na przykładzie grafika. Wbrew pozorom warto w nim umieścić nie tylko swoje flagowe dzieło, ale również inne najlepsze prace, nawet jeżeli nie były tworzone w celach komercyjnych. Można też uwzględnić grafiki zamieszczane w mediach społecznościowych, aby potencjalny pracodawca nie miał wątpliwości, że trafił na kreatywną osobę, która poradzi sobie z różnymi zleceniami. Dzięki dobremu portfolio grafik może zyskać dodatkowe punkty w procesie rekrutacji, ponieważ pokazanie umiejętności w sposób niepozostawiający żadnych wątpliwości jest tak naprawdę o wiele lepszym wyborem niż list motywacyjny w formacie PDF. Trudno więc zrozumieć, dlaczego niektórzy wciąż nie decydują się na takie portfolio online, szczególnie że w sieci można znaleźć wiele inspiracji, a przygotowanie własnego portfolio w formie galerii jest naprawdę proste.

Jak przygotować portfolio fotograficzne?

W podobny sposób można przygotować stronę, która pomoże fotografowi zdobyć nowych klientów i pokazać, że jego wieloletnie doświadczenie rzeczywiście jest poparte porządnymi zdjęciami. Samą stronę można zrobić przy pomocy popularnego narzędzia, jakim jest kreator WebWave. Dzięki niemu nawet niedoświadczeni użytkownicy mogą stworzyć nowoczesną stronę bez znajomości kodowania. Wraz z narzędziem zyskują dostęp do stabilnego hostingu i poczty internetowej na własnej domenie, co pomaga budować wizerunek profesjonalisty.

Kluczowe znaczenie ma jednak zachowanie umiaru, ponieważ wrzucenie zbyt dużej liczby zdjęć może zniechęcić internautów, bo nie będzie chciało im się tracić czasu na przejrzenie wszystkich prac. Dużo lepszym wyborem jest zadbanie o przejrzysty układ i pokazanie tylko najlepszych zdjęć w formie cyfrowej. Jeżeli ktoś chce zrobić portfolio fotograficzne, które wyróżni go na tle konkurencji, powinien skupić się wyłącznie na swojej branży. Przykładowo osoba, która specjalizuje się w zdjęciach biznesowych, nie powinna raczej chwalić się fotografią ślubną lub sportową. Silne wrażenie zrobi na potencjalnych klientach starannie wybrany przykład zdjęć zgodnych z tym, co będą chcieli zlecić fotografowi.

Dodatkowe porady na temat tworzenia portfolio

Jak widać każdy może przygotować portfolio, które pomoże zrobić dobre wrażenie na potencjalnych pracodawcach i klientach. Jednocześnie należy pamiętać o konkurencji, która również może korzystać z takich rozwiązań. Dobrym pomysłem jest więc poznanie wszystkich sekretów tworzenia portfolio, w czym pomoże artykuł opisujący własne portfolio fotograficzne od podstaw.

promocja

Jeśli jesteś zainteresowany publikacją materiałów promocyjnych, skontaktuj się z nami.

napisz komentarz

kliknij aby napisać komentarz

Akceptuję zasady Polityki prywatności